Etos folder

Lees online de ETOS folder op Folderplein. In tegenstelling tot veel andere drogisterijen brengt Etos niet elke week een nieuwe reclamefolder uit. Etos brengt tweewekelijks een folder uit met aantrekkelijke aanbiedingen. De folder bevat vaak veel “twee halen, één betalen”-aanbiedingen, Etos noemt dit “één + één gratis” en deze staan prominent in beeld in de folders. Dit soort aanbiedingen zijn natuurlijk zeer goed voor de portemonnee en stimuleren om de folder altijd goed in de gaten te houden. Naast deze aanbiedingen staan er ook nog normale procentuele kortingsacties in de folder. Het aanbod aan aanbiedingen binnen de folder is zeer divers, van vitaminepillen tot Pampers en scheermesjes. Lees de folder van Etos nu snel op onze website en profiteer van de scherpe aanbiedingen.



Over ETOS

Etos heeft een interessante geschiedenis die teruggaat naar de periode na de Eerste Wereldoorlog. In 1919 werd, mede door de bemoeienis van Philips, Philips Coöperatieve Verbruiksvereniging en Broodbakkerij G.A opgericht. In 1931 werd de naam gewijzigd en werd het acroniem ETOS geïntroduceerd. De afkorting staat voor Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking.

Vandaag de dag zullen nog maar weinig klanten en medewerkers weten dat de naam een afkorting is. De naam Etos is namelijk volledig geïntegreerd in het straatbeeld en in de volksmond. Het waren winkels waar je alleen als lid boodschappen kon doen en waar je als lid ook jaarlijks een deel van de kosten van de inkopen die je had gedaan weer terugkreeg. Dit zorgde voor een voordeel voor iedereen die lid was van Etos.

Etos aanbiedingen

Dit was nog in de tijd van vaste prijzen en daardoor was de korting, die tot acht procent op kon lopen, heel bijzonder. Aanbiedingen en kortingen waren in die tijd namelijk eerder uitzondering dan regel. Etos was echt een vernieuwing aan de socialistische boom waar zelfverheffing van de arbeiders en het zich ontdoen van de door kapitalisten aangelegde ketenen centraal stonden. In 1973 werd het bedrijf verkocht aan Ahold, waarmee het verhaal van Etos als instrument voor het bundelen, verenigen en verheffen van arbeiders tot een definitief einde kwam. Ahold ontwikkelde de Etos door tot de vertrouwde formule die het vandaag de dag is.

Etos winkels

In Nederland zijn er nu rond de vijfhonderdvijftig Etos drogisterijen waarvan ruim de helft een franchisevestiging is. Dit betekent dat door een andere organisatie of ondernemer, tegen betaling de winkelformule van Etos gebruikt wordt. In ruil hiervoor verzorgt de franchisegever onder andere de inkoop, marketing en het ontwerp van de winkelinrichting en de uitstraling van de vestigingen. De Etos staat bekend om zijn modern en net ingerichte winkels, vooral wanneer je dit vergelijkt met bijvoorbeeld de Kruidvat. Veel mensen hebben door deze netheid en mooie uitstraling het idee dat Etos een dure drogisterij is. Niets is echter minder waar. Etos heeft regelmatig zeer scherpe aanbiedingen voor A-merk producten en voert tevens een hoogstaand eigen merk. Binnen het eigen merk van Etos voert men diverse producten, van nagellak tot medicijnen en van billendoekjes tot shampoo. Dit alles voor een scherpe prijs en zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen.